مقاله آموزشی پاد سیستم, مقاله آموزشی ویپ

زمان و نحوه تعویض کویل پاد

زمان و نحوه تعویض کویل پاد

افرادی که از پاد استفاده می‌کنند از این موضوع اطلاع دارند که در پاد آنها قطعه‌ای به نام کویل تعبیه شده است، در واقع این قطعه از یک پنبه نسوز و از یک سیم پیچ (المنت) تشکیل شده که با پنبه‌های معمولی تفاوت دارد. وظیفه آن جذب مایع جویس می‌باشد، بدین صورت که به هنگام استفاده از پاد المنت پیچیده شده به دور این پنبه داغ‌ می‌شود و مایع جویس را به بخار تبدیل می‌نماید. حال سوالی که برای مصرف کنندگان به وجود می‌آید این است که باید چه زمانی و چگونه کویل پاد را تعویض کرد؟ اگر درباره زمان و نحوه تعویض کویل پاد اطلاعاتی ندارید می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا جواب سوال‌های خود را دریافت نمائید.

اگر بخواهیم به زبانی ساده زمان تعویض کویل پاد را توضیح دهیم باید گفت زمانی که کویل بسوزد یا اصطلاحا سوخته باشد یعنی زمان تعویض آن فرارسیده است. در این مرحله احتمال دارد که بسیاری از مصرف کنندگان در تشخیص کویل سوخته مشکل داشته باشند اما تشخیص آن بسیار راحت است. به عبارتی اگر برای مدتی از ویپ‌ و پاد استفاده کنید تشخیص این موضوع برای شما بسیار راحت خواهد بود.

نحوه تعویض کویل پاد نیز کار چندان سختی نیست بدین منظور باید ابتدا اتومایزر دستگاه را جدا کنید و بعد از آن قسمت بالای تانک را از پایین جدا نمائید، با انجام این دو کار می‌توانید به خوبی کویل را مشاهده کنید. در مراحل بعدی بایستی تانک را خالی کرده و کویل را جدا نمائید و به جای کویل قبلی کویل جدید را قرار دهید. در ادامه در خصوص این مورد توضیحات بیشتری را برای شما ارائه خواهیم داد.

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چرا باید کویل پاد تعویض شود و اگر احیاناً آن را تعویض نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ پس از آن که برای مدتی از پاد استفاده کردید متوجه خواهید شد که حجم بخار تولید شده آن کاهش پیدا کرده است، زمانی هم که حجم بخار تولید شده کاهش یافت باید به این موضوع پی ببرید که کویل دچار سوختگی شده است. حال شاید بپرسید که چه اشکالی دارد که کویل سوخته باشد؟ این موضوع زمانی اشکالی نداشت که در عملکرد پاد اختلالی ایجاد نکند امّا هنگامی که کویل سوخته باشد دیگر به اندازه کافی مایع جویس را جذب نخواهد کرد و به تبع آن مصرف کننده نتیجه دلخواه را دریافت نمی‌کند.

زمان تعویض کویل پاد

برای درک بهتر این موضوع باید بدانید که کویل پاد یک قطعه مصرفی است یعنی پس از مدتی که به اندازه کافی از کویل استفاده شد، باید آن را تعویض نمود. حال چه زمانی باید کویل پاد را تعویض کرد جای سوال دارد. اگر شما به طور روزانه از پاد استفاده می‌کنید و مدت زمان مصرف شما در طول روز بیشتر از یک ساعت است باید آن را هر سه تا چهار هفته یکبار تعویض کنید.

نحوه تعویض کویل پاد

همانطور که گفته شد کویل پاد یک قطعه مصرفی می‌باشد که باید پس از مدتی تعویض شود و شما به عنوان یک مصرف کننده باید درباره نحوه تعویض آن اطلاعاتی را داشته باشید. برای اینکه بتوانید کویل را به راحتی عوض کنید باید در مرحله اول اتومایزر را از دستگاه جدا کنید و سپس قسمت بالای تانک را نیز از پایین جدا نمائید. در مرحله بعد تانک باید خالی گردد، اگر در داخل مخزن جویسی وجود داشته باشد آن را نیز باید خالی کنید چرا که بهتر است در زمان تعویض کویل جویس قدیمی در داخل تانک نباشد. در این وهله باید کویل از دستگاه جدا شود، برای خارج کردن آن نیز باید کویل را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید و پس از جدا سازی کویل جدید را جای‌گذاری کنید‌.

از کجا بفهمیم کویل پاد سوخته؟

تا اینجای مقاله درباره نحوه و زمان تعویض کویل پاد برای شما توضیح دادیم، گفتیم که هر زمان که کویل بسوزد باید حتما آن را عوض کنید امّا از کجا بدانیم که کویل پاد سوخته است تا در جهت تعویض آن اقدام کنیم، در این قسمت از مقاله درباره نشانه‌های سوختگی کویل پاد بیشتر توضیح خواهیم داد.

طعم و بوی غیرعادی

در اکثر مواقع به هنگام سوختن کویل پاد مصرف کننده طعم و بوی نامطبوعی را استشمام می‌کند. به عبارتی ساده‌تر، مصرف کننده اغلب بوی سوخته، فلزی، تلخ و یا در کل بوی غیرعادی به مشامش می‌خورد. این بو زمانی به وجود می‌آید که کویل سوخته باشد پس اگر به چنین موردی برخوردید باید بدانید که یکی از نشانه‌های سوختگی کویل پاد است.

کاهش حجم بخار

مصرف پاد همواره با تولید بخار همراه است، در شرایطی که حجم بخار تولید شده نسبت به قبل کاهش یافت باید بدانید که این مورد نیز یکی از نشانه‌های سوختن کویل می‌باشد. زمانی که رزیدو یا همان لایه‌های سوخته در میان پیچ‌های کویل تشکیل شود باعث می‌گردد که تماس بین مایع و کویل کاهش پیدا کند و بدین طریق بخار کمتری تولید می‌شود.

صداهای غیرعادی

در صورت سوختن کویل ممکن است به هنگام استفاده از پاد صداهای غیرعادی تولید شود. البته باید توجه داشته باشید که در زمان سوختن کویل صداهای غیرعادی تولید شده با صداهای قبل از سوختن کویل فرق دارد و شما به عنوان یک مصرف کنند پس از مدتی فرق آ‌ن‌ها را متوجه خواهید شد.

حرارت زیاد

سوختن کویل پاد باعث افزایش دمای پاد می‌شود و این مورد نیز به راحتی قابل تشخیص می‌باشد چرا افراد به هنگام استفاده از پاد آن را در دست می‌گیرند پس می‌توانند تغییرات دمای آن را نیز متوجه شوند. در این حالت مصرف کننده دمای دستگاه را گرم‌تر از حالت معمول احساس می‌کند، در این شرایط حتما کویل پاد سوخته است.

بهترین کویل پاد

می‌توان این مورد را کاملاً سلیقه‌ای دانست امّا به طور کلی کویل‌ سرامیکی، کویل فولادی ضدزنگ، کویل تیتانیومی، کویل کانتال، کویل نیکل، کویل نیکروم، کویل اهم، کویل ساب اهم و کویل اهم پلاس از جمله کویل‌هایی‌ هستند که تا اینجای کار توانسته‌اند رضایت مشتریان زیادی را جلب کنند.

لیست قیمت کویل پاد

با توجه به اینکه کویل‌های پاد در انواع مختلفی تولید می‌شوند پس قیمت‌های متفاوتی نیز خواهند داشت. از طرفی با توجه به نوسانات قیمت ارز قیمت کویل‌های پاد نیز همواره در حال تغییر است. برای آگاهی از قیمت آنها می توانید به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کنید و قیمت‌های دقیق کویل‌های پاد را در آنجا عیناً مشاهده نمائید.

کلام آخر

چنانچه شما هم از پاد استفاده می‌کنید باید درباره کویل‌ آن نیز اطلاعاتی را در دست داشتید ما در این مقاله سعی بر آن داشتیم که اطلاعات شما را در خصوص کویل‌های پاد افزایش دهیم تا بدین طریق به هنگام استفاده از پادها با مشکلی مواجه نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *