مقاله آموزشی پاد سیستم, مقاله آموزشی ویپ

علت سوختن کویل پاد (راهنمای جامع)

علت سوختن کویل پاد (راهنمای جامع)

کویل پاد به عنوان یک جز اصلی در دستگاه‌های ویپ و یا سیگار‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری، در صنعت سیگارهای الکترونیکی نیز پیشرفت چشم‌گیری را شاهد بودیم. امروزه، انواع مختلف این نوع سیگار‌ها طراحی و تولید شده است و بیشتر برای افرادی که مایل به ترک سیگار‌های قدیمی هستند، کاربرد دارد. در این دستگاه‌ها بخشی به نام کویل وجود دارد که به عنوان قلب اصلی سیگار‌های الکترونیکی شناخته می‌شوند. در این مقاله اطلاعات بیشتری را در ارتباط با کویل پاد در اختیار شما قرار خواهیم داد.

همان‌ طور که می دانید، سیگارهای الکترونیکی یا دستگاه‌های ویپ با مایعی به نام جویس و سالت نیکوتین کار می‌کنند‌. در واقع، این مایع را به درون مخزن سیگار الکترونیکی یا همان کارتریج می‌ریزند. هنگامی که فرد شروع به کام گیری می‌نماید این مایع تبدیل به بخار شده و وارد دهان شما می‌گردد. به عبارتی، این کار تبدیل مایع به بخار را کویل انجام می‌دهد. بنابراین، می‌توانیم بگوییم که فارغ از نوع جویسی که مورد استفاده قرار می‌دهید، مهم‌ترین فاکتور در طعم رسانی این دستگاه‌ها، کویل می‌باشد.

کویل، یک دستگاه مصرفی در دستگاه ویپ، از یک پنبه نسوز و همچنین سیم پیچ یا المنت ساخته می‌شود. این پنبه‌ها با پنبه معمولی متفاوت می‌باشد و ساخت آن به طرز مخصوصی توسط کمپانی‌ها صورت می‌گیرد. در واقع، عملکرد کویل به این صورت است که پنبه مخصوص آن، مایع جویس را در مخزن به خود جذب می‌نماید و هنگامی که فایر انجام می‌دهید یا همان کام می‌گیرید، المنت پیچیده شده دور این پنبه داغ می‌شود و مایع را به بخار تبدیل می‌نماید.

با توجه به نکات گفته شده، گاهی اوقات کویل پاد می‌تواند به دلایل مختلف دچار سوختگی شود. یکی از این دلایل تغییر در نحوه استفاده است. یکی از اصلی‌ترین دلیل سوختگی کویل پاد، استفاده کردن بیش از حد یا بیشتر از زمان مورد نیاز از دستگاه است که منجر به تولید حرارت بیشتر و در نهایت سوختگی کویل می‌گردد. همچنین، مورد استفاده قرار دادن مایعاتی که حاوی نیکوتین بیش از اندازه و یا دارای طعم‌های قندی و شیرینی می‌باشند، می‌توانند به سوختگی کویل منجر شوند.

تنظیم کردن دما و قدرت پاد یا دستگاه ویپ در صورتی که به نادرستی انجام گیرد، به طور مثال، از قدرت بیش از حد یا دمای بالا تنظیم و استفاده شود، باعث سوختگی کویل پاد خواهد شد. ایجاد اختلال در خود کویل، یعنی شکستن کویل، پاره شدن آن یا تماس نامناسب آن با مایع نیز می‌تواند باعث ایجاد سوختگی در کویل شود. همچنین تجمع رزیدو یا ترکیب‌هایی از مواد تشکیل دهنده جویس و کیفیت نامرغوب خود کویل نیز موجب بروز سوختگی در کویل می‌گردد.

از کجا بفهمیم کویل پاد سوخته؟ (علایم خرابی کویل پاد)

علایم سوختگی کویل ممکن است به صورت‌های مختلفی ظاهر گردد. یکی از نشانه‌های اصلی سوختگی کویل، به وجود آمدن طعم و بوی غیر عادی همانند بوی سوخته، تلخ و یا نامطبوع در زمان استفاده از آن می‌باشد. همچنین، در صورتی که کویل سوخته باشد، ممکن است که حجم بخاری که تولید می‌شود نسبت به حالت اولیه آن کاهش یابد. دلیل این کم حجمی بخار نیز می‌تواند به دلیل تجمع رزیدو و یا لایه‌های سوخته در بین پیچ‌های کویل باشد. تجمع این مواد در بین پیچ‌ها، در واقع تماس میان کویل و مایع را کاهش می‌دهد.

اگر کویل دستگاه شما دچار سوختگی شود، در هنگام استفاده ممکن است صداهای ناخواسته همانند صداهای خراشنده و یا سایر صداهای مشابه تولید گردد. در برخی از موارد نیز ممکن است سوختگی کویل موجب افزایش حرارت دستگاه شود. در صورتی که دستگاه از حالت عادی خود گرم‌تر شود و دمای آن به طور نامحسوسی افزایش یابد، ممکن است که علت این امر سوختگی کویل باشد. در هر صورت، اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، بهتر است کویل را تعویض کرده و از کویل جدید استفاده نمایید.

راه های مقابله با سوختن کویل پاد

برای مقابله با سوختن کویل از جویس‌های خیلی شیرین استفاده نکنید. این نوع جویس‌ها به قاتل کویل‌ها معروف می‌باشند. اگر می‌خواهید کویل شما مدت زمان بیشتری عمر کند، بهتر است از جویس‌های خنک یا تنباکویی استفاده نمایید. همچنین، برای جلوگیری از سوختگی کویل بهتر است پشت سرهم از دستگاه کام نگیرید و بین چند پاف کمی صبر کنید تا بخش‌های خشک شده پنبه به جویس دوباره آغشته گردد. برای پیشگیری از سوختن کویل، حتماً جویس‌هایی که PG بیشتری دارند را مورد استفاده قرار دهید؛ زیرا این نوع جویس‌ها رقیق‌تر می‌باشند. به همین علت، فرآیند بخار شدن آن‌ها آسان‌تر بوده و انرژی کمتری مورد نیاز آن‌ها است.

قبل از شروع به استفاده از سیگار الکترونیکی بهتر است کویل را کاملا به جویس آغشته نمایید. زمانی که برای اولین بار می‌خواهید از یک کویل استفاده کنید، بهتر است از بین منافذ آن کمی جویس را رد کنید تا کاملا به آن آغشته گردد. البته پس از این روند نیز بهتر است بعد از پر کردن تانک، 15 دقیقه صبر کنید سپس دستگاه را روشن کرده و کام بگیرید.

علاوه بر این موارد ذکر شده، برای مقابله با سوختن کویل پاد، دستگاه را روی ولتاژ کم قرار بدهید. در واقع، ولتاژ بالا موجب می‌شود که کویل در هر بار کام گرفتن، جویس بیشتری را مصرف کند تا بخار بیشتری تولید شود و اگر برای مدت طولانی این کار را تکرار کنید، کویل فرصت کافی برای جذب دوباره جویس پیدا نخواهد کرد و دچار سوختگی خواهد شد. اگر می‌خواهید کویل شما دیرتر نیاز به تعویض داشته باشد، بهتر است ولتاژ آن را بر روی استاندارد قرار بدهید.

تانک دستگاه خود را تا حد نیاز پر کنید تا دستگاه شما دچار سوختگی نشود. همچنین، اگر دستگاه شما خالی از جویس باشد نیز برای آن خطرناک خواهد بود. پر بودن بیش از حد تانک نیز به دستگاه شما آسیب خواهد زد.

بهترین برندهای کویل پاد

بهترین برندهای کویل پاد

اگر بخواهیم چند تا از بهترین برند‌های کویل پاد را نام ببریم، می‌توانیم به ووپو وینچی۳، ویپرسو سواگ پی ایکس ۸۰، لاست ویپ تلما مینی، ویپرسو لوکس ایکس آر و ویپرسو لوکس ایکس آر مکس اشاره کنیم. در حالت کلی، برند‌های اسموگ، گیگ ویپ، لاست، ووپو، یوول و ویپرسو بسیار معتبر می‌باشند.

قیمت کویل پاد می‌تواند به عوامل مختلفی از جمله نوع کویل، مقاومت کویل، کیفیت ساخت کویل و برند سازنده آن بستگی داشته باشد. اگر از برندهای معتبر خریداری نمایید، قیمت  کویل ها نسبت به کیفیت مقرون به صرفه خواهد بود. قیمت کویل پاد وابسته به قیمت پاد مورد استفاده نیز می باشد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به طور جامع درباره کویل و علت سوختن آن، همچنین راه‌های مقابله با این مشکل را برای شما عنوان کنیم. امید داریم بتوانید از این مطالب استفاده لازم و کافی را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *