مقاله آموزشی پاد سیستم, مقاله آموزشی ویپ

نحوه شستن کویل پاد

نحوه شستن کویل پاد

ممکن است به هنگام استفاده از پاد‌ها طعم و بوی آنها تغییر کند و این موضوع باعث ناخرسندی شما شود. هنگامی که جویس‌های قبلی با جویس‌های جدید ترکیب می‌شوند رفته رفته به هنگام استفاده از پاد طعم و بوی نامطبوعی به وجود می‌آید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که با تمام شدن جویس دیگر اثری از آن در کویل باقی نمی‌ماند امّا غافل از آن که مقداری از جویس‌ها در کویل باقی می‌ماند و با اضافه کردن جویس جدید، آنها با قبلی‌ها ترکیب می‌شوند. در این موقعیت باید کویل پاد را تمیز کنید و یا به عبارتی کویل را بشویید تا طعم و بوی آن مطبوع گردد.

اینکه نحوه اصولی شستن کویل پادها را بدانید بسیار مهم است چرا که اگر آنها را درست نشویید ممکن است در ادامه مشکلاتی برای شما پیش بیاید. از طرفی پیشتر ذکر کردیم که با شستن کویل پاد می‌توانید بو و طعم نامطبوع پاد‌ها را از بین ببرید. در واقع هر چند وقت یکبار باید کویل پادها را شستشو دهید، پس بدین منظور به ادامه مقاله توجه فرمائید‌.

در مرحله اول حتماً باید فتیله را خشک نمائید، برای خشک کردن آن هم بایستی از شعله کوچک کمک بگیرید و آن را روشن کنید که دقیقا همان دکمه اشتعال موجود بر روی دستگاه این کار را انجام می‌دهد. علت انجام این کار این است که باقی مانده جویس بسوزد و از بین برود. در صورتی که این روش کارساز نبود می‌توانید پس از گرما دادن به فیتیله کویل را از دستگاه جدا کنید. بعد از جداسازی کویل، آن را با آب بشویید. البته بهتر است از یک مسواک یا فرچه تمیز نیز استفاده کنید و کویل را همراه با آب و فرچه بشویید. در این وهله پس‌ماندهای جویس از روی کویل زدوده می‌شوند، در آخر پس از پایان شستشو آن را با یک حوله یا دستمال خشک کنید.

شاید برخی از افراد این سوال را بپرسند که تمیز کردن کویل پاد چه لزومی دارد؟ یا چرا باید کویل پاد تمیز شود؟ شما با تمیز کردن کویل پاد از مزیت‌هایی‌ برخوردار خواهید شد که در صورت تمیز نکردن آن‌ها از این مزیت‌ها محروم می‌شوید. از طرفی در مواردی مجبور هستید که کویل پاد را بشویید و تمیز کنید که در ادامه در خصوص آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

  • افزایش طول عمر پاد

این امر طبیعی است که کویل‌ها به مرور زمان جرم بگیرند و زمانی که آن‌ها جرم می‌گیرند طول عمر دستگاه و کیفیت بخار تولیدی کاهش پیدا می‌کند. پس اگر می‌خواهید که از پاد خود استفاده بهینه‌ای کرده باشید و برای مدت طولانی‌تری از آن‌ها بهره ببرید توصیه می‌شود که هر چند وقت یکبار کویل پاد‌ها را بشویید.

  • بهبود کیفیت بخار

همانطور که قبلاً هم ذکر شد کویلی که دارای جرم است کیفیت بخار دستگاه پاد را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد، برای جلوگیری از این امر باید همواره جرم دستگاه گرفته شود. اگر برای مدت طولانی از پاد استفاده کرده باشید به راحتی متوجه می‌شوید که کویل‌های تمیز بخار باکیفیت‌تری را تولید می‌نمایند و تراکم بخار در آن‌ها بیشتر خواهد بود.

  • ایمنی و بهداشت

شاید کمتر کسی به این موضوع توجه کند اما با شستن کویل ایمنی و بهداشت دهان و دندان شما در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد. به عبارتی تمیز بودن کویل از تجمع باکتری‌ها و ویروس‌ها در پادها جلوگیری می‌کند. هنگامی که پاد‌ها عاری از باکتری و ویروس شوند سطح بهداشت فردی شما نیز افزایش می‌یابد.

  • حفظ طعم جویس‌

چنانچه کویل کثیف باشد طعم محلول نیکوتینی را تغییر خواهد داد که پیرو آن باعث می‌شود که طعم بخار نیز تغییر پیدا کند. در نتیجه مصرف کننده طعم نامطلوبی را از پاد دریافت می‌کند، طعم مطلوب جویس‌ با شستن و تمیز نگه داشتن کویل حفظ خواهد شد.

  • کاهش احتمال سوختگی

اگر هر چند وقت یکبار کویل ها را نشویید و به طور کلی آن‌ها را تمیز نگه ندارید، به مرور زمان کویل کثیف می‌سوزد. این سوختگی ممکن است عملکرد دستگاه پاد را مختل کند، یعنی علاوه بر آن که هنگام مصرف طعم و بوی پاد نامطبوع می‌شود احتمال دارد که دستگاه پاد به کلی از کار بیافتد.

آیا باید کویل پاد قابل شستشو باشد؟

معمولاً کویل پاد‌ها قابل شستشو هستند و مصرف کننده می‌تواند هر از گاهی این قطعه را بشوید. در واقع این قابلیت از اول برای کویل پادها در نظر گرفته شده است و تولید کنندگان نیز این مورد را در تولید کویل پاد لحاظ می‌کنند. البته در مواردی که دیگر کویل پاد بعد از مدت‌ها شستشو و تمیز نگه‌داشتن خراب شود می‌توان آن را با نمونه جدیدتری تعویض نمود.

بهترین برندهای کویل پاد

اگر بخواهیم چند تا از بهترین برند‌های کویل پاد را نام ببریم، می‌توانیم به ووپو وینچی۳، ویپرسو سواگ پی ایکس ۸۰، لاست ویپ تلما مینی، ویپرسو لوکس ایکس آر و ویپرسو لوکس ایکس آر مکس اشاره کنیم. در حالت کلی، برند‌های اسموگ، گیگ ویپ، لاست، ووپو، یوول و ویپرسو بسیار معتبر می‌باشند.

برندهای تولید کننده کویل پاد

بهتر است قبل از ذکر برندهای تولید کننده کویل پاد به این مورد اشاره کنیم که برندهایی‌ که خود دستگاه پاد را تولید می‌کنند در واقع همان کویل را نیز تولید می‌نمایند. به عبارتی کویل قطعه‌ای از کل سیستم پاد است پس وقتی که تولید کننده یک سیستم پاد را تولید می‌کند قطعات آن را نیز می‌نماید، بدین جهت باید گفت که برندهای تولید کننده کویل پاد همان برندهای تولید کننده دستگاه پاد هستند. از این رو می‌توان به چند برند مطرح در این زمینه اشاره کرد که عبارتند از: Asmodus, Geekvape, KoKo, Lost vape, Myle, Rincoe, Smok, Vaporesso, VOOPOO.

بهترین کویل پاد

بهترین کویل‌های پاد را برندهای معتبر و مطرح تولید می‌کنند که در بخش فوق به چندین مورد از آن‌ها اشاره کردیم. امّا اگر بخواهیم در این باره نیز اظهاراتی داشته باشیم باید گفت که برندهایfreemax, VOOPOO, Geekvape, vaporesso, Lost vape و… از جمله بهترین برند‌هایی‌ هستند که کویل پاد را تولید می‌کنند.

لیست قیمت کویل پاد

قیمت کویل پاد به برند مربوطه و تعداد آن‌ها در هر بسته بستگی دارد، به همین دلیل ممکن است با خیل عظیمی از قیمت‌ها روبرو شویم. طبیعتا ذکر تمامی قیمت‌ها در این بخش از مقاله امکان پذیر نیست، جهت اطلاع دقیق‌تر از قیمت‌ها می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کنید و در خصوص قیمت کویل‌های پاد اطلاعاتی را کسب نمائید.

کلام آخر

نحوه شستن و تمیز نگه‌داشتن کویل پاد بسیار مهم می‌باشد چرا که اگر آن را به طور اصولی انجام ندهید به احتمال زیاد کویل پاد دچار سوختگی می‌شود. به همین دلیل در این مقاله تلاش بر این بود که نحوه شستن آن را به شما شرح دهیم تا به هنگام استفاده از پادها از آن‌ها به صورت اصولی بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *